Les futurs terrains

Voici un article très spécial qui a demandé beaucoup de temps et d'imagination ! Le but de cet article est d'imaginer les terrains communs de demain, d'imaginer le futur du format peasant à travers les terrains qui pourraient potentiellement voir le jour. Le contenu de cet article est donc entièrement basé sur l'imagination de quelques joueurs et repose sur rien de concret à part notre expérience personnelle de Magic.

Les terrains que nous allons voir sont rangés dans 5 catégories :

Aussi chaque terrain présent ici a été imaginé comme étant une commune et sur cette base a été évalué sur deux critères :

Les notes présentes ici sont les moyennes des notes attribués par Toufmade, Yamipotter et moi-même. Les concepts obtenant des notes trop faibles ont été retirées de cet article afin de conserver uniquement des terrains potentiellement intéressant.

 Catégorie 1 : Les terrains produisant de l'incolore et maximum un mana coloré

Dans cette catégorie, on ne considérera que des terrains pouvant produire essentiellement du mana incolore avec des effets bonus supplémentaires tel que Desert ou pouvant produire une quantité limité de mana coloré comme Crumble Vestige.

Parmi les terrains de ce types que l'on aimerait bien voir downgrade en commune on peut citer : Putrefied Field, Aether Hub et Field of Ruin.

Colorless Chargeland

Land

XXX enters the battlefield tapped with a charge counter on it.

T: Add C.

Remove a charge counter from XXX : Untap XXX.

Workerland

Land

T: Add C.

1: XXX becomes a 2/2 Assembly-Worker artifact creature until end of turn. It's still a land.

Lootland

Land

XXX enters the battlefield tapped.

When XXX enters the battlefield, draw a card then discard a card.

T: Add C.

Millland

Land

When XXX enters the battlefield, mill 3 cards.

T : Add C.

Bloodland

Land

When XXX enters the battlefield, create a Blood Token.

T : Add C.

Thopter Land

Land

T: Add C.

T: Sacrifice XXX, create a 1/1 colorless Thopter artifact creature token with flying.

Lantern Land

Land

T: Add C.

T: Exile target card from a graveyard.

Junk land

Land
T: Add C.
1, T, Sacrifice XXX: Exile the top card of your library. You may play that card this turn. Activate onlv as a sorcery.

Madness Land

Land

T: Add C.

1, T, discard a card : Add one mana of any color. Spend this mana only to cast spell with madness.

Treasure Land

Land

XXX enters the battlefield tapped.

When XXX enters the battlefield, create a tapped Treasure token.

T: Add C.

Treasure Land 2

Land-Artifact : Treasure

T: Add C.

T, Sacrifice XXX: Add one mana of any color.


Blinkland

Land - Desert

XXX enters the battlefield tapped.
When XXX enters the battlefield you may exile a non desert-land you control then return it to the battlefield under its owner's control.

T: Add C.

Grave Land

Land

XXX enters the battlefield tapped unless you play it from your hand.
T: Add C.

1: you may play XXX from your graveyard this turn.

Drain Land

Land
At the beginning of your end step, if no land enter the battlefield under your control this turn, target opponent loose 1 life and you gain 1 life.

T: Add C.

 Catégorie 2 : Les Fetchs

Les fetchs ou plus généralement les terrains permettant d'aller chercher d'autres terrains dans notre bibliothèque ont depuis leur création toujours été très important dans les formats construits. Ils sont moins présent dans le format peasant depuis l'édition Lord of the Rings c'est pourquoi nous allons proposer quelques terrains à priori plus fort que les fetch classique auxquels nous avons accès dans le format.

Inversed Fetch Land

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T, Sacrifice XXX : Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield, then shuffle.

Inversed Fetch Land 2

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T, Sacrifice XXX: Search your library for a Plains card, put it onto the battlefield, then shuffle.

Inversed Fetch Land 3

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T, Sacrifice XXX: Search your library for a Plains or Island card, put it onto the battlefield, then shuffle.

Plainscycling

Land

T: Add C.

Plainscycling 1

ArtifactLandcycling

Land

T: Add C.

Artifact-landcycling 1

GateCycling

Land

T: Add C.

Gatecycling 2

Plainscycling 2

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add U.

Plainscycling 1

Topdeck Fetch

Land

When XXX enters the battlefield search for a basic land in your library and put it on top of your library.

T: Add C.

 Catégorie 3 : Les cycles de terrains monocolores

Les cartes présentés après sont des terrains produisant une seule couleur de mana et qui sont pensés comme étant des cycles. Nous avons donc évité de donner à ces terrains des capacités qui soient trop color specific.

  Seules les versions avec mana blanc seront présentées ici. 

Dans ce style Vivid Meadow est certainement l'unco que lon aimerait le plus voir réédité en commune.

Double Colored Land

Snow Land

T: Add C.

1, T: Add WW.

Colorless Plains

Land

T: Add W.

T: Add C.

New Storm Land

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W.

T, Sacrifice XXX : Add two mana of any one color.

Charge Land

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W, then put a charge counter on XXX.

Remove three charge counter on XXX: Untap XXX.

Monocolor Gate

Land - Gate

T: Add C.

T: Add W. XXX deals 1 damage to you. 

Colored Millland

Land

T, Mill a card : Add W.

Tide Land

Land
When XXX enter the battlefield each land is a plains in addition to its other land types until end of turn.
T: Add C

Colored Filterland

Land
XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W.

1, T: Add one mana of any color.

 Les cycles de terrains bicolores

Les terrains bicolores c'est un peu le nerf de la guerre dans le format.  Ici on ne présentera que des terrains pensés pour former un cycle de 10 terrains pouvant produire deux couleurs. 

Le cycle de Kamigawa premier du nom est sans doute le cycle unco qui a le niveau de puissance le plus adapté à un cycle de terrain commun dans une édition actuelle mais il y a tout de même très peu de chances qu'ils soient rééditées en commune.

DoubleFace Land

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W or U.

——

Land

T: Add C.

SacLand

Land

When XXX enters the battlefield sacrifice it unless you sacrifice two lands.

T: Add WU

Discard Land

Land

XXX enters the battlefield tapped unless you discard a land card.

T: Add W or U.

DoubleFace Land 2

Land

T: Add W.

——

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add U.

Tap Artifact Land

Land

T: Add C.

T, Tap an untapped artifact you control: Add W or U.


Enchantment Land

Land-Enchantment

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W or U.


Sacland

Land

XXX enters the battlefield tapped unless you sacrifice another land.

T: Add W or U.

Aggro land

Land

XXX enters the battlefield tapped unless you deal combat damage to an opponent this turn.

T: Add W or U.

Pain Tapland

Land

XXX enters the battlefield tapped.

As XXX enters the battlefield choose two colors and loose 2 life.

T : Add one mana of a chosen color.

Snow spyland

Snow Land

XXX enters the battlefield tapped.

When XXX enters the battlefield look at the top card of each player's library.

T: Add W or U.

Cycling Biland

Land

XXX enters the battlefield tapped.

T: Add W or U.
Cycling 2

Charge biland

Land

T: Add W
T: put a charge counter on XXX.

T, remove a charge counter : Add U. 

Tax Biland

Land

When XXX enters the battlefield sacrifice unless you pay 1.

T: Add W or U.

Transform Land

Land

T: Add W, If you have a charge counter add U instead.

T: put a charge counter on XXX.

Landfall biland

Land

T: Add C. If you played another land this turn, add W or U instead.

Drain biland

Land

XXX enters the battlefield tapped.
When XXX enters the battlefield target player loose 1 life and you gain 1 life.

T: Add W or U.

Token Biland

Land
XXX enters the battlefield tapped.
T: Add W or U.
4, T, sacrififce XXX : Create a colorless token 2/2 with changelin.

Counter Biland

Land
XXX enters the battlefield tapped.
When XXX enters the battlefield, choose a permanent then give it another counter of a kind already there.
T: Add W or U. 

 Catégorie 5 : Terrains multicolores et Filterland

Les filtre land, ces terrains qui permettent d'obtenir du mana coloré pour un usage spécifique ou non à partir de manas génériques. Crystal Grotto en est un parfaite exemple dans le format. Ces terrains sont relativement peu joué actuellement.

Le nombre de cartes de ce type que l'on aimerait voir downgrade commune est très elevées vu qu'habituellement ce type de terrains est réservé aux terrains uncos dans les éditions récentes. Personnellement j'aimerais beaucoup avoir accès à Ancient Ziggurat commune mais je vous ai quand même listé une petite compilation de 6 cycles d'uncos qu'on aimerait voir downgrade (même si il y a peu d'espoir).

Artifact Filterland

Land-Artifact

T: Add C.

1, T: Add one mana of any color.

Enchantment Filterland

Land

T: Add C.

1, T : Add two mana in any combination of colors. Spend this mana only to cast enchantment spells or activate abilities of enchantments

Treasure Filterland

Land

T: Add C.

1, T: Create a tapped Treasure Token.

Charge Land

Land

T: Add C, then put a charge counter on XXX.

T, Remove three charge counters on XXX : Add a mana of any color.

Choose Land

Land

As XXX enters the battlefield you may choose a color, if you do loose 2 life.

T : Add C.

T : Add one mana of the chosen color.

Threshold Land

Land

T: Add C.

Threshold - T: Add one mana of any color.

Delirium Land

Land

T: Add C.

Delirium - T: Add one mana of any color.

Colored Post

Land - Post
When XXX enter the battlefield each post you control gains "T: Add one mana of any color." until end of turn.

T: Add C.


CreaLand

Land

T: Add C.

T : Choose a creature you control. Add a mana that share a color with the chosen creature.

Grave Land 2

Land
T: Add C.

T, Exile a land card from your graveyard: Add one mana of any color.

Delirium Land

Land

T: Add C.

Delirium - T: Add one mana of any color.

Compass Land

Land
When XXX enter the battlefield you gain 2 life.

T: Add C.
T: Until end of turn, target land you control becomes the basic land type of your choice in addition to its other types. 

Ecrit par Zombie33

Un grand merci à Yamipotter et Toufmade